Sobre nosaltres

La nostra petita gran empresa va començar com moltes empreses familiars, passant per molts alts i baixos. En resum, és la historia de la nostra petita família, que s’ha anat estenen adoptant

molts membres externs, que ja els fem com de casa.

Tot va començar el 1972, l’Apollo 16 anava camí de la lluna, i una petita família emprenia un viatge molt diferent, però per ells igual d’emocionant. El nostre avi Joan Canals va decidir que era hora de tornar a Catalunya, i amb la seva dona, Carme Gracia , les dues nenes i la nostra besàvia, van fer les maletes des de Santiago de Chile. De fet, podríem dir que el primer Rex va ser una ferreteria als afores de Santiago, encara que no tocaven res de cuina.

Aquell any va ser tota una aventura, van empaquetar o vendre tot el que tenien, i van comprar un petit edifici antic al centre de Terrassa, on van obrir la botiga. Als pisos de dalt hi vivia la família, i la botiga es va obrir a la planta baixa. Va ser una gran aposta, ho van invertir tot. La nostra avia encara ens explica com, abans d’obrir, havien omplert prestatgeries senceres amb capses buides, que ben aviat van poder omplir amb els productes de veritat.

Amb els anys la botiga va anar prosperant, especialitzant-se cada cop més en el món de la cuina i la taula, fent un grup de fidels clients, que més que clients, eren amics. Les seves dues filles van començar ben d’hora a participar al negoci familiar, ajudant quan podien, algunes hores a les tardes o als caps de setmana, i amb el temps, van acabar agafant el relleu. La seva filla gran, la Gloria, va continuar a la botiga de Terrassa, mentre que la més petita, la Quima, va decidir obrir una nova botiga a Sabadell.

Amb el temps, tant les dues botigues com la família van anar creixent. Per una banda, les botigues es van modernitzar amb algunes remodelacions, per posar-se al dia, i per altre, les noves generacions van començar a participar en el negoci familiar.

 

En els següents anys, la filla de la Gloria i el Josep, la Núria, es va incorporar a la botiga de Terrassa, i per altre banda, les dues filles de la Quima, la Marta i l’Anna, van començar a participar a la botiga de Sabadell.

Amb el temps hem anat incloent aspectes nous a les botigues, per exemple, des de Sabadell es va obrir la nostra botiga online l’any 2012. Des de llavors podeu trobar més de 4.000 productes a la botiga online, encara molt lluny de les 15.000 referències que tenim només contant la botiga de Sabadell, esperem que amb el temps puguem aproximar-nos una mica més a aquest número.

Per aquest camí vam anar obrint més fronteres, introduint-nos a les xarxes socials, i iniciant el nostre petit blog de cuina, on podreu trobar consells i receptes a l’abast de tothom.

També a la botiga de Sabadell ens vam iniciar en el món dels tallers de rebosteria, un dels camps més forts de la botiga, amb una breu pausa per posar-nos al dia, i que esperem ben aviat tornar-ne a fer.

Malauradament, no tot han estat bones noticies, ja que el febrer del 2019 la botiga de Terrassa va baixar la persiana definitivament per jubilació del Josep i la Gloria. Després de 47 anys d’atenció al públic estem molt, molt,… però molt agraïts als nostres clients, dependents, representants,… amb tots els que ens han acompanyat i ajudat en aquest gran viatge.

 

Amb el temps, i valorant les opcions, finalment des de la botiga de Sabadell es va proposar la idea de reobrir la botiga de Terrassa sota la supervisió de la família de la botiga de Sabadell. Després de molt esforç vam poder llogar un local molt pròxim a l’antiga botiga i ens vam posar en moviment.

Un parell de setmanes després de llogar el local i començar a moure tot el material, el magatzem va patir un incendi considerable i vam haver d’aplaçar  tots els plans 3 mesos, per poder netejar, arreglar i reposar el material cremat.

Per sort, vam poder tornar al camí, i vam poder mantenir gran part de l’antic equip de la botiga de Terrassa. Finalment el dia 29 d’octubre de 2019 vam poder pujar la persiana de la nova Casa Rex Terrassa, un xic més petita però amb tota l’estima. També vam aprofitar per incloure part de productes de reposteria creativa i alimentaris, sense deixar de banda tots els utensilis de cuina dels que ja disposàvem.

Des de les nostres botigues, i amb el suport de tota la família, continuem lluitant pel comerç de proximitat, per les botigues de tota la vida, per la bona cuina, per les il·lusions de les primeres receptes, per les receptes que passen d’avis a pares, de pares a fills,… com la nostra petita gran família i petites grans botigues.

Moltes gràcies per haver-vos pres el temps de llegir la nostra història i conèixer-nos una mica més.

Atentament la família de Casa Rex

Guardar

Guardar

Guardar

3 Replies to “Sobre nosaltres”

  1. Apa, que ara heu de canviar la foto de Sabadell. Entrada mes “xula” i moderna: felicitats.

  2. Molt be lo de possar la adreça web a la porta.

  3. M’agradava més l’entrada d’abans. Ara l’aparador no convida a entrar. Suposo que ho heu modificat per a guanyar una mica d’espai no?
    L’adreça de la web lluminosa al mig de la porta metàl.lica, molt bona i bonica!

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.