Com ja s’acosta la Pasqua hem decidit fer un petit tutorial per fer conills amb fondant per decorar les nostres increïbles mones de Pasqua.
Farem un conill, un conill més senzill (per si en voleu fer molts i no perdeu el temps amb tants passos), i el cul del conill, com si estigués enfonsat en el pastís.
Ja veureu que són súper fàcils de fer, i com amb tots necessitem gaire bé el mateix material, podeu fer els diferents models per decorar la mona de Pasqua o qualsevol altre pastís o cupcake.
Necessitarem:
Maizena, sucre llustre o Crisco
Ganivet de cuina
Superfície llisa on treballar
Comencem doncs!
Conill amb fondant 1
Doncs amb les mans ben netes fem les peces que veus en la imatge. Si veiem que el fondant està enganxós, ens podem estendre una mica de maizena, crisco o sucre llustre a les mans, per evitar que se’ns enganxi.
1.Farem una bola gran que serà el cos, fent-la rodar entre les mans. Les dues orelles i els braços els farem fent un petit xurro entre els dits i una superfície, fent rodar el fondant. En el cas dels braços corbarem els xurros, i en cas de les orelles els aixafarem una mica i amb el ganivet els hi farem la marca amb compte.
En el cas dels peus, farem dues boletes, les aixafarem i els hi acabarem de donar la forma amb els dits, pressionant un dels extrems una mica. El morro el farem a partir de una boleta, li fem un tall, separem les dues parts un xic, sense arribar a trencar-lo, i suavitzarem el tall amb els dits.
Per les parts roses, tant sols haurem de fer una boleta petitona, que serà el nas, i un xurro, per més tard tallarem per fer els dits dels peus i per acabar les orelles.
2.Enganxarem primer els braços a cada costat, amb una mica de cola alimentaria, amb l’ajuda d’un pinzell.
3.Enganxem el morro en el centre de la bola, entre els dos braços, amb cola alimentaria. També li enganxarem la rodoneta rosa, que es el nas.
4.Amb un trosset del fondant rosa sobrant farem unes 6 boletes mooolt petites i dues un xic més grans. Aquestes seran els dits i la base del peu del conill. Les enganxarem amb compte a la base dels peus.
5.Amb el fondant rosa restant, farem un xurro i el partirem per la meitat. Aquests els enganxarem a la línia que havíem fet a les orelles amb la cola.
6.Enganxem els peus just sobre la base del conill, com si estigués assegut.
7.Enganxa les orelles amb una mica de cola al cap. Les podem doblegar una mica per a que quedin més reals i mones.
8.Amb el retolador negre amb tinta alimentaria farem dos puntets sobre el morro. Aquests puntets seran els ulls, de manera que els pots fer més junts, més separats, amb altres formes,… dóna-li personalitat!
Conill amb fondant 2
1.En aquest cas farem menys elements i més fàcils. Partim de 1 bola blanca gran, 4 boletes petites blanques, 1 boleta petita rosa i 2 xurros blancs.
2.Comencem aixafant una mica les dues boletes blanques i les enganxem a la bola gran, amb cola alimentaria. Aquestes boletes seran els peus, de manera que les posem un xic juntes.
3.Aixafem les altres dues boletes blanques i les enganxem als laterals, una a cada banda, i seran els bracets.
4.Enganxem la boleta rosa al centre, entre els dos braços, que farà de nas.
5.Enganxem els dos xurros blancs a la part superior de la bola, que faran d’orelles. Les dobleguem una mica, per donar-li un aspecte més natural.
6.Dibuixem els ulls fent dos puntets amb el retolador negre alimentari.
Cul de conill de fondant
1.En aquest cas partim d’una bola gran blanca, tres boles mitjanes i un tros de fondant rosa.
2.Agafem dues de les boletes blanques i les aplanem i els hi donarem la forma dels peus del conill.
3.Farem els peus dels conill com amb el conill de fondant 1, en el pas 4. Enganxarem els peus del conill a la bola gran. Enganxeu els peus del conill al revés que a l’imatge, ja que les hem enganxat del revés, disculpeu U_U’.
4.Aixafarem un banda de la bola blanca sobrant i farem unes petites marques clavant el ganivet, d’aquesta manera el fondant imitarà al pèl. Enganxem aquesta boleta com si fos la cua amb cola alimentaria, a la part superior de la bola.
Aquí teniu els 3 models de conill que hem fet, esperem que us agradi i que els utilitzem per decorar la vostra mona de Pasqua. ;)
I pròximament us presentarem més tutorials, un per fer uns pollets molt “monos” amb fondant i una decoració per la mona de Pasqua súper fàcil i un xic diferent ;)